Praktisk info

Her har vi forsøkt å svare på alt du måtte lure på

Under er noen av spørsmål og svar som kan være oppklarende. Om det likevel er noe vi har glemt å informere om, eller noe du lurer litt ekstra på - ta kontakt på mailadressen: bestilling@toppenavdrammen.no.

1) Hvor er dette?
Festivalen arrangeres på Spiraltoppen med byens flotteste utsikt som bakteppe.

2) Når er dette?
Festivalen arrangeres over 2 dager. Fredag 10.juni og lørdag 11.juni. 
Dørene åpnes kl 16.00 på fredag og kl 15.00 på lørdagen.  Begge festivaldager har et program som avsluttes ca kl 23.00.

3) Hva koster billetten?
Billettprisen er kr 790,- + billett avgift og inkluderer gratis shuttlebuss tur/ retur festivalen.

4) Kan jeg kjøpe festivalbillett?
Dessverre. Vi selger kun enkeltbilletter pr festivaldag. 

5) Kan jeg kjøpe så mange billetter jeg vil?
Ja, absolutt. Jo flere jo bedre.  Men merk! Ønsker du å bestille et antall over hva Ticketmaster har som maks standard (en større gruppe på over 10 pers) er det bare å sende en mail til bestilling@toppenavdrammen.no, så hjelper vi deg med å bestille det antallet du måtte ønsket. 


6) Vi er en større gruppe enn 10 stk som ønsker billetter, hva gjør vi da?
For alle bestillinger over 10 stk, ta kontakt med bestilling@toppenavdrammen.no

7) Når og hvor går shuttlebussene fra?
Shuttlebussene går fra Strømsø busstasjon, vis a vis Scandic Ambassadour hotell og fra bussholdeplassen på Spiraltoppen. Bussbillett er inkludert i konsertbilletten.

Bussholdeplassen på Strømsø busstasjon vil være godt merket og tydelig dekorert med vimpler og annet, så den vil være godt synlig for publikum. Det settes opp flere busser som kjører etter hverandre her, så det er plass til alle som ønsker å benytte seg av tilbudet.

På vei ned fra festivalen stopper bussene også Strømsø busstasjon.

Bussene har følgende tider:
Fredag 10.juni:
Avgang kl 15.30 - 16.30 til festivalen. Dørene åpnes kl 16.00.
Avgang kl 23.00 - 00. fra festivalen. 

Lørdag 11.juni:
Avgang kl 14.30 -15.30 til festivalen. Dørene åpnes kl 15.00
Avgang kl 23.00 - 00.00 fra festivalen. 

MERK: Det settes opp flere busser som kjører etter hverandre, så det er plass til alle som ønsker å benytte seg av tilbudet. Er en buss full, kommer en ny innen 10-15 minutter. Hver buss har plass til ca 80 passasjerer


8) 
Kan jeg komme med egen bil?
Det kan du, men vi ser helst at du hopper på en grønn buss eller tusler opp. Toppen av Drammen har en tydelig miljøprofil og ønsker å tilrettelegge og gjennomfør en så grønn festivalgjennomføring som mulig. Om du likevel ønsker, trenger og-/ eller har behov for å ta egen bil til festivalen er det selvfølgelig også mulighet for dette. Det er over 150 tilgjengelig parkeringsplasser rett ved festivalområdet. Her er det egne kommunale parkeringspriser som gjelder.

9) Er det HC parkering på festivalområdet?
Det er det. Det er HC parkering rett ved inngangen til festivalområdet. Her er det kommunale priser og reglementer som gjelder.

10) Er det 
toaletter på festivalområdet?
Det er det. Vi benytter oss av toalettene som er tilgjengelige på Spiraltoppen. I tillegg er det tilgjengelige toaletter inne på Spiralen cafe.

11) Hvor lenge spiller hver artist?
Hver artist spiller ca 60- 90 minutter, litt avhengig av hvilke artist det er snakk om. Det legges opp til ca 45 min pause mellom alle artistene.


12) Hva om en av artistene blir syk eller forhindret fra å spille?

Skulle en av artistene bli syk eller forhindret fra å spille vil vi finne en god erstatter. Publikum vil da ikke ha rett til å få refundert billetten sin da billetten gjelder for arrangementet i sin helhet og ikke utelukkende kun for den ene artisten.

13) Hva slags fokus har dere på smittevern?
Toppen av Drammen tar smittevern på det største alvor og følger nasjonale og lokale retningslinjer for gjennomføring. Pr nu er det ingen krav til verken publikum eller arrangør, men skulle det komme en ny smittebølge og nye krav på pålag vil festivalen selvsagt følge disse. Alle skal føle seg trygge på festivalen og vi skal gjøre alt vi kan for å sikre en god festivalopplevelse for publikum

14) Hva skjer hvis det regner?
Om det regner så regner det. Det blir da ikke helt som vi hadde håpet på, men bor vi i Norge, så bor vi i Norge. Det kan også være lurt å kle seg godt. En varm genser i tilfellet er alltid en lur ting!

15) Finnes det et kart over festivalområdet?
Det gjør det. Se link her. Fesivalområdet er på "kanontomta" på forsiden av Spiralen cafe.

16) Festivalen har inngått et samarbeid med eventappen bizzy.
Det betyr at de mellom 18 og 21 år som bor i Viken nå har mulighet til å kjøpe en rabattert billett til Toppen av Drammen. Dette gjør du ved å gå inn i bizzyappen hvor du finner Toppen av Drammen blant alle de bra eventene i appen. Bizzyappen gir deg rabatter på det som skjer i Viken og er gratis å laste ned og bruke.